Je kent het wel, op zoek naar fantastische kortingen en dan zie je de oase opdoemen die een outlet winkel heet. Allemaal kleding van vorig seizoen, maar dat kan jou als rasechte koopjesjager niet deren.
Toch?
Veel winkeliers hebben in de loop der jaren ontdekt dat je kopers naar je winkel toe kan lokken met aantrekkelijke kortingen. Er is met outlet winkels een hele markt voor opgezet. En dit heeft zonder twijfel zijn vruchten afgeworpen. Zelfs hele hordes toeristen worden naar outlet winkels toegetrokken om designerkleding tegen fantastische kortingen te kopen. Outlet winkels hebben echter geheime tactieken ontwikkeld om hun klanten stiekem om de tuin te leiden, trap er niet in!
Tactiek nummer 1: de afstand
Heb je er wel eens op gelet dat outlet winkels meestal ver van drukke winkelsteden gevestigd zijn. Hier zijn een paar logische redenen voor te bedenken. Allereerst zijn de huurprijzen van de panden in dunbevolkte gebieden veel lager. Maar voornamelijk gaat het de winkeliers erom dat ze simpelweg niet bij de winkels met hun producten zonder korting gevestigd willen zijn. Je vindt dan ook niet snel een outlet midden in een winkelcentrum. Bijkomend voordeel is dat mensen vaak lang onderweg zijn als ze een outlet gaan bezoeken. Het is voor hen dan ook zonde om maar een of twee artikelen te kopen. Vaak wordt er een heus dagje uit van gemaakt en je wilt dan ook niet met lege handen terugkeren. Resultaat: tassen vol aankopen.
Tactiek nummer 2:
Speciaal voor jou ingekocht De algemene gedachte is dat de artikelen in de outlet winkels artikelen van vorig seizoen zijn of artikelen die licht afwijken van de norm, bijvoorbeeld met lichte beschadigingen. Niets is minder waar. Ook hier word je flink om de tuin geleid. Nu denk jij dat je met het gespaarde geld wat je hebt gewonnen met gokken bij het Unibet online Casino flinke korting hebt gescoord op een designer tas met een kleine beschadiging, maar is dat wel zo? We schrokken er van dat blijkt dat het grootste deel van outlet artikelen juist speciaal voor de outlet worden geproduceerd! Niks beschadigd of van vorig seizoen.
Tactiek nummer 3:
Valse prijskaartjes Deze valkuil geldt vooral voor artikelen die speciaal voor de outlet worden geproduceerd. Een klein percentage van de artikelen zijn wel echte outlet producten, maar voor de klant is het lastig om ze te herkennen. Winkeliers drijven de prijs kunstmatig op en geven daar dan een flinke korting op. Hierdoor lijkt het werkelijk mooier dan het is. Je trapt er met open ogen in. De valse prijs doet je geloven dat je een artikel koopt waar je normaal gesproken de prijs niet voor over zou hebben, echter de korting maakt het een stuk interessanter. Deze verhalen zijn niet uit de lucht gegrepen, maar verkregen door een inkoper voor een outlet winkel. Dit zijn een aantal trucjes die outlet winkels gebruiken om klanten te lokken met fantastische kortingen. En we trappen er allemaal met open ogen in.